Biologische wijnen Hendrik Ido Ambacht

Ontdek biologische wijnen bij De Wijngenoten in Ridderkerk. Biologische wijnen zal je in de toekomst steeds meer gaan tegenkomen. Steeds meer wijnbouwers zijn ervan overtuigd dat het milieu ontzien moet worden om te voorkomen dat de druiventeelt voor de lekkerste wijnen in de toekomst misschien niet meer mogelijk is. Sommige mensen denken dat biologische wijnen een soort veredeld druivensap zijn, maar dit is absoluut niet waar. Een wijn is biologisch als de wijnbouwer er alles aan heeft gedaan om tijdens het proces van het maken van de wijn het milieu zoveel mogelijk te ontzien. Biologische wijnen Hendrik Ido Ambacht.

Wat maakt biologische wijnen bijzonder?

Een biologische wijn is met nog meer liefde en passie gemaakt dan ‘gewone’ wijn. De chateaus waar deze wijnen worden geproduceerd zijn vaak kleinschalig en daardoor is er veel meer betrokkenheid bij de producten. Het gaat in dit soort gevallen ook niet om miljoenen flessen die worden geproduceerd. Een biologische wijn is daarom een stuk exclusiever. Dat zie je meestal ook terug in de smaak maar de biologische wijnen zijn hun prijs dubbel en dwars waard.

Kennismaken met biologische wijnen

Wil je kennis maken met biologische wijnen, bezoek dan eens een wijnproeverij bij De Wijngenoten in Ridderkerk. Op die manier kun je ontdekken hoe lekker en vol van smaak deze wijnen zijn. Omdat biologische wijnen met extra zorg en aandacht worden gemaakt proef je dit in de meeste gevallen terug in de smaak van de wijn. Biologische wijnen zijn beschikbaar in zowel rood als wit, waarbij bij de witte wijnen onderscheid wordt gemaakt tussen zoet en droog. Ook biologische roséwijn is verkrijgbaar bij De Wijngenoten.

Geef biologische wijn cadeau aan je zakenrelaties

Wil je een zakenrelatie verrassen met een mooie fles wijn, dan kun je een statement maken door een keuze te maken uit één van de biologische wijnen van De Wijngenoten. Als je niet weet welke wijn het meest geschikt is als relatiegeschenk dan kun je je natuurlijk laten adviseren bij je keuze. Je kunt er ook voor kiezen om als bedrijf een aantal flessen van je favoriete biologische wijn op voorraad te hebben zodat je altijd een passend cadeau hebt als je een zakenrelatie je waardering wilt tonen.

Sulfiet in biologische wijnen

Sommigen denken dat biologische wijnen geen sulfiet bevatten. Deze stof wordt tijdens het productieproces en bij het bottelen aan de wijn toegevoegd om oxidatie te voorkomen. Maar ook in biologische wijnen zit sulfiet. Dit wordt namelijk ook automatisch gevormd tijdens hete productieproces. Zou een wijn helemaal geen sulfiet bevatten dan is deze zo fragiel dat hij bijna niet drinkbaar is. Zou de wijn nog drinkbaar zijn als deze wordt gebotteld dan smaakt de wijn in veel gevallen naar kurk als de fles opengaat. Sulfiet is overigens in geringe hoeveelheden niet schadelijk voor de gezondheid. Alle wijn die in Nederland wordt verkocht blijft ruimschoots onder de norm die de EU heeft gesteld.

Ga voor een heerlijke biologische wijn

Heb je nog nooit een biologische wijn geproefd? Kom dan zeker eens langs bij De Wijngenoten in Ridderkerk en laat je informeren over het assortiment biologische wijnen. De kans is groot dat je met een mooie fles naar huis gaat en dat je verrast bent over de geweldige smaak. Biologische wijnen zijn ook verkrijgbaar voor een heel aantrekkelijke prijs en er is voldoende keuze. Door biologische wijnen te drinken laat je zien dat je het milieu een warm hart toedraagt en dat je niet zomaar een fles wijn koopt maar hier een weloverwogen keuze in maakt. Als je graag wilt laten zien dat jij je boodschappen met zorg doet, dan kun je dat ook doen als je een goede wijn wilt kopen. Biologische wijnen Hendrik Ido Ambacht.