Huiswijn Ridderkerk

Huiswijn – de aanbevolen keuze van De Wijngenoten. Ieder hotel en restaurant schenkt een huiswijn. Meestal zijn er meerdere huiswijnen, in ieder geval een rode wijn, een zoete en een droge witte wijn en soms ook rosé. De huiswijn kan in de horeca per glas worden besteld. Wil een gast een speciale wijn van de wijnkaart dan wordt deze over het algemeen alleen per fles verkocht. De huiswijn in een restaurant wordt doorgaans met veel zorg uitgezocht, want het is immers een soort ‘visitekaartje’ voor het restaurant. Een goede huiswijn zegt vaak ook veel over de kwaliteit van de gerechten op de kaart. Maar ook bij De Wijngenoten wordt huiswijn verkocht. Dit is wijn waar de medewerkers qua smaak en kwaliteit helemaal achter kunnen staan, huiswijn Ridderkerk.

Hoe wordt bepaald of wijn huiswijn wordt?

Een huiswijn moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Ten eerste moet het een wijn zijn die bij de eigenaren van de horecagelegenheid in de smaak valt. Dit is uiteraard een belangrijke voorwaarde. Maar daarnaast moet het een wijn zijn die bij een breed publiek in de smaak valt. De huiswijn moet immers een wijn zijn die graag wordt gedronken door wijnliefhebbers maar ook door mensen die alleen bij uitzondering een glas wijn drinken. Tot slot is de huiswijn doorgaans een wijn die vriendelijk geprijsd is.

De huiswijnen van een slijterij

Niet alleen de horeca heeft huiswijnen, ook een slijterij kan bepaalde wijnen tot huiswijn promoveren. Dit betekent dan meestal dat deze wijn scherp is geprijsd omdat er meer van wordt ingekocht. De huiswijn van De Wijngenoten is wijn die door een breed publiek wordt gewaardeerd. Deze wijnen worden doorgaans aanbevolen aan klanten die ‘gewoon een lekker wijntje’ willen omdat er bezoek komt of omdat het Kerst of Pasen is en er dus extra feestelijk wordt gedineerd. Ook als iemand die niet heel veel kennis heeft van wijn een fles wijn cadeau wil geven is een goede huiswijn vaak een prima keuze, ook vanwege de doorgaans aantrekkelijke prijs.

Huiswijn is de keuze van de slijter

Als je geen verstand hebt van wijn dan kun je met een gerust hart de huiswijn bij een slijterij kopen. Deze wijn is met zorg gekozen door de slijter en is dus van uitstekende kwaliteit. Een slijterij heeft altijd meerdere huiswijnen, in ieder geval een rode wijn, een zoete en droge witte wijn en vaak ook een rosé. Soms zijn er per soort meerdere huiswijnen in verschillende prijsklassen. Zo heeft de klant meer keuze zonder dat hij hoeft te kiezen uit een overweldigend aanbod aan wijnen uit alle windstreken van de wereld.

Ben je op zoek naar een huiswijn voor je restaurant?

Heb je onlangs je eigen restaurant geopend of ga je dit binnenkort doen? Dan is de keuze voor de huiswijn erg belangrijk. Ben je er nog niet uit welke wijnen je als huiswijn op de kaart gaat zetten dan kun je je laten inspireren door De Wijngenoten in Ridderkerk. De deskundige medewerkers adviseren je graag over een goede keuze. Deze hangt uiteraard af van de gerechten op de kaart en ook de prijsklasse waarin je restaurant zit. Als je in het duurdere segment zit dan mag de huiswijn ook best wat exclusiever. Wil je een restaurant zijn waar mensen voor een aantrekkelijke prijs lekker kunnen eten dan kies je misschien liever voor een goedkopere huiswijn die overigens niets aan smaak en kwaliteit onder zal doen.

Kom huiswijnen proeven tijdens een wijnproeverij

Bij De Wijngenoten worden regelmatig wijnproeverijen georganiseerd. Dit is een uitgelezen mogelijkheid om als restauranthouder een lekkere huiswijn uit te zoeken. Houd de website dus in de gaten en meld je aan voor een wijnproeverij. Wie weet ontdek je daar die geweldige wijn die je graag als huiswijn op de kaart van je restaurant wilt zetten, huiswijn Ridderkerk.

Telefoon nr.

Geerlaan 7
2981 AP Ridderkerk

Wij bezorgen ook aan huis/bedrijf.

KVK : 69744386

Bedrijfs Informatie: