Whiskyproeverij Zwijndrecht

Tijdens een whiskyproeverij maak je kennis met whisky van over de hele wereld. Want wie denkt dat deze drank alleen in Ierland en Schotland wordt geproduceerd heeft het mis. Ook in de VS en in Japan zijn stokerijen waar deze drank voor de echte liefhebbers wordt gemaakt. Natuurlijk zijn er wel verschillen. En met deze verschillen maak je kennis tijdens een proeverij van whisky bij De Wijngenoten in Ridderkerk.

Welke whisky is jouw favoriet?

Er zijn natuurlijk whiskymerken die wereldberoemd zijn. Johnnie Walker en Jack Daniels hebben hun sporen inmiddels meer dan verdiend wereldwijd. Maar er zijn nog tientallen andere whiskymerken die het zeker verdienen om ontdekt te worden. En daar krijg je ruimschoots de kans voor als je je aanmeldt voor een whiskyproeverij. Je proeft niet alleen verschillende merken whisky en diverse varianten daarvan, maar je krijgt ook informatie over de herkomst en de manier waarop deze whisky wordt geproduceerd. Ook het ontstaan van whisky stokerijen is heel interessant.

Een whiskyproeverij met vrienden

Mag je een vrijgezellenfeest voor de bruidegom organiseren of viert je beste vriend binnenkort een lustrum verjaardag? Wil je iets leuks doen met collega’s? Denk dan eens aan een whiskyproeverij in Ridderkerk. Liefhebbers van whisky zullen dit zeker waarderen, en mensen die whisky nog niet hebben ontdekt krijgen de gelegenheid om deze drank te leren kennen. Als er een whisky is waar je meteen verliefd op bent dan kun je na afloop van de proeverij een fles van deze whisky kopen om thuis nog eens te genieten.

Leer genieten van whisky tijdens een proeverij

Als je nog nooit whisky hebt gedronken dan denk je misschien dat dit een drank is voor gefrustreerde zakenmensen of mensen die net zo makkelijk alcohol achterover slaan als anderen een glas water. Maar niets is minder waar. Whisky is een drank waar je heerlijk van kunt genieten. Dat glas hoeft echt niet in 1 teug leeg. Drink je whisky met kleine slokjes en geniet van de smaaksensatie die dat teweeg brengt. Dan proef je pas echt hoe lekker de whisky smaakt en leer je ook verschillende merken van elkaar te onderscheiden. Zo wordt een glas whisky een belevenis in plaats van een gedachteloos genuttigd drankje aan de bar van het café of in de hotel lobby.

Whisky proeverijen zijn van alle tijden

Het fenomeen whisky proeverij is niet iets van de laatste jaren. Ook aan het begin van de 20e eeuw werden ze al georganiseerd. Toen uiteraard alleen voor de heren, want whisky was een typische mannendrank. De welgestelde heren die zich een goede fles whisky konden veroorloven lieten zich graag uitnodigen om te proeven van vers gestookte whisky of varianten die al vele jaren in het vat hadden gerijpt. In de loop der jaren zijn deze proeverijen gebleven en werden ze ook steeds toegankelijker. Ook mensen die geen lid waren van de herensociëteit ontdekten hoe lekker whisky is.

Whiskyproeverijen bij De Wijngenoten

Bij De Wijngenoten worden regelmatig whisky proeverijen georganiseerd. Hiervoor kun je je online aanmelden, alleen of met vrienden. Op de website kun je zien wanneer de volgende proeverij is gepland en of je je hiervoor nog kunt aanmelden. Wil je een whisky proeverij organiseren met een eigen gezelschap dan kun je hiervoor contact opnemen met De Wijngenoten in Ridderkerk.

Bestel je wijn bij de best gesorteerde wijnhandel van Ridderkerk

Door een whiskyproeverij in Ridderkerk bij te wonen bij De Wijngenoten. leer je whisky op een leuke manier kennen en hopelijk waarderen. Tijdens de proeverij worden meerdere whisky’s gepresenteerd zodat je zelf kunt bepalen wat jouw favoriet wordt. De kans is groot dat je een whisky ontdekt waar je anders nooit kennis mee zou hebben gemaakt, whiskyproeverij Zwijndrecht.