Wijnproeverij Hendrik Ido Ambacht

Maak kennis met de beste wijnen tijdens een wijnproeverij. Een wijnproeverij is een prima manier om kennis te maken met goede wijnen. Als je tot nu toe alleen maar Chardonnay hebt gedronken dan wordt het echt tijd om te ontdekken dat er nog veel meer heerlijke wijnen worden geproduceerd die een kennismaking zeker waard zijn. Bij De Wijngenoten in Ridderkerk worden daarom met enige regelmaat wijnproeverijen georganiseerd. Onder leiding van de deskundige eigenaren en personeel ontdek je daar de lekkerste wijnen, Wijnproeverij Hendrik Ido Ambacht.

Wijn proeven is leuk en leerzaam. Je hoeft geen sommelier te worden, maar het kan nooit kwaad om te weten hoe bepaalde wijnen smaken en bij welke gelegenheden en gerechten je deze het beste kunt serveren. Tijdens een wijnproeverij kun je kennismaken met wijnen die je anders wellicht nooit zou hebben ontdekt. Je blik verruimen is dan ook zeker geen slecht idee. Het grote voordeel van een wijnproeverij bij slijterij De Wijngenoten in Ridderkerk is dat je de geserveerde wijnen hier ook kunt kopen. Maak je tijdens een proeverij kennis met een wijn waar je als een blok voor valt dan kun je meteen een fles kopen om er ook thuis van te kunnen genieten.

Wijn proeven met vrienden of collega’s

Een wijnproeverij in Ridderkerk is natuurlijk he3t leukst met vrienden. Het is bijvoorbeeld een prima idee voor een vrijgezellenavond of een uitje met collega’s. De Wijngenoten organiseert regelmatig een proeverij waar je bij kunt aansluiten, je kunt natuurlijk ook overleggen over maatwerk als je privé of met de zaak met een wat groter gezelschap bent. De ervaren medewerkers openen graag hun deuren om je kennis te laten maken met dat waar zij een passie voor hebben: heerlijke wijnen uit alle delen van de wereld. Je kunt bij een privé wijnproeverij zelf aangeven waar de voorkeur ligt. Franse wijnen, Italiaanse wijnen of wil je het graag wat onbekender en wil je kennismaken met wijn uit landen die niet specifiek als wijnland op de kaart staan? In overleg kan er altijd maatwerk worden aangeboden.

Wijn proeven verruimt je blik

Houd je je als het op wijn aankomt graag bij het bekende? Dan is de kans groot dat je veel mist. Er worden heerlijke wijnen geproduceerd die zeker een kennismaking waard zijn. Een onbekende wijn kan zeer verrassend van smaak zijn en soms ook nog eens prettig geprijsd. Het zou jammer zijn wanneer je dit soort wijnen nooit zou ontdekken. Tijdens een wijnproeverij in Ridderkerk kun je vrijblijvend kennismaken met wijnen die je blik kunnen verruimen en waarmee je later je familie, vrienden, zakenrelaties of collega’s kunt verrassen.

Word een wijnkenner na een heerlijke wijnproeverij

Vind je het leuk om meer te weten over een wijn dan het verschil tussen wit en rood of droog en zoet? Dan is een wijnproeverij een prima manier om kennis te maken met wijnen. Tijdens de proeverij krijg je niet alleen wijnen te proeven, er wordt ook wat verteld over de herkomst en het chateau waar de wijn vandaan komt. Sommige wijnen worden biologisch geproduceerd met oog voor mens en milieu en zonder gebruik te maken van zware bestrijdingsmiddelen tegen insecten. Dit kan een belangrijk argument zijn om voor zo’n wijn te kiezen.

Bestel je wijn bij de best gesorteerde wijnhandel van Ridderkerk

Wil jij jouw kennis over wijnen vergroten of vind je het gewoon leuk om deel te nemen aan een wijnproeverij, meld je dan aan voor een wijnproeverij bij De Wijngenoten. in Ridderkerk. Op de website vind je informatie over wijnproeverijen die binnenkort worden georganiseerd en waar je je online voor kunt aanmelden. Naast een proeverij voor wijn worden er ook regelmatig whisky proeverijen georganiseerd, zodat je ook met deze drank, de trots van Ierland en Schotland, kennis kunt maken. Wijnproeverij Hendrik Ido Ambacht.