De man achter ‘De Wijngenoten’

De man achter de wijngenoten is Robert Jan Lips, die na 30 jaar professioneel gewerkt te hebben met wijn & spijs, in restaurant en wijnhandel, in binnen- en buitenland, is neergestreken in zijn geboorteplaats Ridderkerk. Vinoloog & Liquorist van de Wijnacademie, gepassioneerd verteller, fervent proever, met een neus voor wijn en whisky.

De selectie van onze wijnen en dranken wordt geheel door ons zelf gedaan, onafhankelijk, eigenwijs, zonder enige verplichtingen aan toeleveranciers of inkooporganisaties. Ook is er veel aandacht in het assortiment voor biologische, biodynamische, sustainable en terra vitis wijnen: natuurlijk genieten! Regelmatig organiseren we thema wijn- en whiskyproeverijen waarvoor men zich kan inschrijven. Elk weekend zijn er diverse open wijnen te proeven.

Wine and friends make a great blend.

Wijn/spijs combinaties

Als gediplomeerd Vinoloog van de Wijnacademie adviseer ik u graag een passende wijn bij elk gerecht of andersom; een passend gerecht bij elke wijn! Kom gerust langs met uw menu voor een vrijblijvend advies betreffende de wijnkeuze.
Wist u trouwens dat ook gedistilleerd zoals cognac & whisky zich goed laat combineren met een kaasplankje of zoet nagerecht.

Wijn- en Whiskyproeverijen

Iedere maand organiseren wij (ook op verzoek) een thema wijnproeverij. Voorbeeld van diverse thema’s: kaas/wijn; Italië; Spanje; proef de lente; eindjaar.

Ieder kwartaal organiseren wij (ook op verzoek) een thema whiskyproeverij. Bijvoorbeeld met als thema: peated; age does matter?!; bourbon barrel versus sherry barrel; verschillende whisky regio’s.

Dit zijn gezellige, informele avonden in onze winkel met maximaal 12/18 gasten.

Wijnproeverij: We beginnen met een welkomstdrankje. Als iedereen binnen is en plaats heeft genomen serveren wij 4 rondes van 2 verschillende wijnen met daarbij bijpassende hapjes.

Whiskyproeverij: We beginnen met een welkomsdram. Als iedereen binnen is en plaats heeft genomen serveren wij 7 verschillende whiskies met diverse snacks.

Relatiegeschenken/kerstpakketten

Wij verzorgen & versturen voor u op maat gemaakte relatiegeschenken alsook kerstpakketten in binnen- en buitenland.